لندینگ پیج چیست؟
رضا ذوالعلی
بهمن 25, 1399
سلام دوستان امیدوارم حالتون عالی باشه، فروش بیشتر در سایت ها همیشه مسئله مدیر اون سایت بوده و روش های بسیار زیادی هم برای افزایش فروش سایت وجود داره که با استفاده از اونا میتونید سایتتون رو از صفر به صد برسونید، یکی از بهترین روش های افزایش فروش سایت راه اندازی لندینگ پیج ها هستند که میتونید با این صفحه ها فروش خودتون رو تا حد بسیار زیادی افزایش بدید، ما تو این مقاله میخواییم به لندینگ پیج ها بپردازیم و نحوه طراحی و کاربرد اونارو کاملا به شما توضیح بدیم.
لندینگ پیج چیست؟
در واقع لندینگ پیج به صفحات خاصی گفته میشه که در امور بازاریابی برای یک بخش خاص و یا کمپین های تبلیغاتی استفاده میشه، لندینگ پیج در واقع به فارسی صفحه فرود گفته میشه و باعث میشه که کاربر بعد از وارد شدن به این صفحه یک واکنشی نشون بده، برای مثال تبلیغات اینترنتی اکثرا از لندینگ پیج ها استفاده می کنند و کاربر رو مستقیم به صفحه اصلی سایت ارجاع نمی دهند.
لندینگ پیج ها در کل کاربرد های بسیار زیادی دارند و اگر شما از اونا استفاده نکنید حتما به مشکل خواهید خود و در فرایند تبدیل کاربر به مشتری مشکلاتی رو خواهید داشت، در واقع وقتی کاربر بعد از دیدن تبلیغات شما به صفحه اصلی سایت منتقل بشه هیچ چیزی رو نمیتونه از سایتتون متوجه بشه و سریعا سایتتون رو ترک میکنه اما با داشتن لندینگ پیج اینطور نیست و شما میتونید از ارائه دادن اطلاعات پایه به مشتری شروع کنید و بعد به همین روال بازید کننده سایت رو به یک مشتری تبدیل کنید.
انواع لندینگ پیج
لندینگ پیج ها انواع مختلفی دارند و همه اونا به یک شیوع خاصی طراحی و تولید نمیشن، در کل هر صفحه فرود که ایجاد میشه یک هدف خاصی رو دنبال میکنه برخی برای کمپین های تبلیغاتی هستند برخی از اونا برای یک جشنواره تخفیفی و… هستند که ما تو این بخش میخواییم بهتون بیشتر درباره لندینگ پیج ها توضیح بدیم و اطلاعاتی در مورد انواع لندینگ پیج ها بهتون بدیم.
لندینگ پیج های تبلیغاتی
همونطور که گفتیم یک سری لندینگ پیج هست که برای کمپین های تبلیغاتی استفاده میشن، برای مثال شما یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کردید و میخوایید که در جا های مختلفی از اینترنت یک سری تبلیغ اجرا کنید و کاربر ها رو به سمت خودتون بکشید، شما نباید کاربر رو به سمت صفحه اصلی خود ببرید چون سایت شما به صورت تخصصی هست و هر کسی هم نمی تونه خیلی سریع از مطالب و بخش های تخصصی سایت شما استفاده کنه.
شما باید در زمان تبلیغات خود یک لندینگ پیج ایجاد کنید و یک سری اطلاعات پایه و یا مربوط به تبلیغات خود در لندینگ پیج قرار بدید تا بتونید افراد رو بیشتر با نوع کسب و کار خودتون آشنا کنید، با داشتن اطلاعات پایه از سایت شما مشتری راحت تر میتونه نوع کاری شمارو درک کنه و راحت تر می تونه قابلیت های محصولاتتون رو بفهمه.
البته در این نوع لندینگ ها باید توجه داشته باشید تا اطلاعات مفید رو به کاربر ارائه بدید تا سریع تر بتونه مطالب رو درک کنه اگر شما مطالب تخصصی و غیر مفید در صفحه لندینگ تبلیغاتی خودتون بنویسید صد در صد کاربر هم نمیتونه با شما ارتباط برقرار کنه و حتما سایت و صفحه لندینگ شمارو سریعا ترک میکنه.
لندینگ پیج برای معرفی یک محصول
یکی دیگه از لندینگ پیج هایی که میتونید از اون استفاده کنید لندینگ پیج هایی برای معرفی یک محصول خاص هست برای مثال شما یک محصول رو به تازگی ارائه کردید و این محصول برای شما بسیار مهم هست، اگر بخوایید این محصول رو مثل محصولات دیگه سایتتون در صفحه محصول قرار بدید جالب نیست و مورد توجه قرار نمی گیره، اما اگه یک صفحه فرود برای محصول جدیدتون بسازید حتما میتونید اونو قابل توجه قرار بدید و کاربران هم بیشتر می تونن درباره محصول جدید شما اطلاعات کسب کنند.
این نوع صفحه فرود ها برای این طراحی میشن که شما بتونید به صورت زیبا تر و کامل تری درباره محصول اطلاعات ارائه بدید و بتونید محصول خودتون رو بیشتر به افراد معرفی کنید که سوالی درباره محصول شما دارند بتونن از طریق این صفحه به جواب اون دستیابی داشته باشند.
یکی از مثال هایی که می تونیم در این نوع صفحه فرود ها بزنیم محصولات اپل هست، هر سال که اپل چند محصول رو رونمایی میکنه و یا موبایل های هوشمند جدیدی که به بازار عرضه میکنه برای هر کدوم از اونا یک صفحه فرود ایجاد میکنه تا بتونه اطلاعات بهتری به کاربرا بده.
در ضمن شما در این صفحه فرود ها میتونین محصولتون رو به کاربر هم بفروشید، برای فروختن محصول از طریق این صفحه باید شما اطلاعات کاملی رو در اول صفحه ارائه بدید و در ادامه باید یک سری دلایل بیان کنید که چرا کاربر محصول شما رو باید خریداری کنه !
اگر بتونین محتوا صفحه فرود رو به خوبی بنویسید حتما فروشتون از طریق این صفحه بسیار بالا میره در نهایت باید در سه بخش از صفحه یک دکمه خرید بزارید تا کاربر بتونه محصول شمارو به صورت آنلاین سریعا خریداری کنه.
گرفتن اطلاعات مشتری از طریق لندینگ پیج
یکی از راه های افزایش فروش اونم به صورت چند برابری اینه که اطلاعات از کاربرای سایتتون بگیرید و عملیات های بازاریابی بر روی اونا انجام بدید، یکی از اصلی ترین کاربرد های داشتن صفحه فرود اینه که میتونید از طریق اون از کاربرای سایت خودتون اطلاعات ارتباطی بگیرید و با استفاده از اونا بتونید عملیات های بازاریابی انجام بدید تا فروش سایتتون افزایش پیدا کنه.
برای مثال شما میتونید یک لندینگ پیج برای سایت خودتون ایجاد کنید و در اون یک سری اطلاعات رایگان و واقعا مفید رو در مورد یک موضوع خاص به مشتری خودتون ارائه بدید، بعد در عوض اجازه دسترسی به این اطلاعات از کاربران درخواست اطلاعات ارتباطی مانند شماره موبایل و ایمیل نمایید .
اگر شما محتوا غنی داشته باشید در این صفحه حتما کاربران اطلاعات خودشون رو براتون قرار میدن تا شما از این محتوا ها براشون دوباره ارسال کنید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنند.
3 ویژگی کلیدی که باید لندینگ پیج داشته باشد
خب همونطور که میدونید هر کاری رو باید به صورت اصولی انجام داد، برای ساخت یک لندینگ پیج هم باید یک سری اصل رو رعایت کنید تا بتونید از طریق لندینگ پیج خودتون فروش داشته باشید و کاربران رو بتونید به مشتری تبدیل کنید، ما تو این بخش سعی داریم که 3 مورد از اصول طراحی لندینگ پیج رو بهتون بگیم تا بتونید با استفاده از این اصول لندینگ پیج های خودتون رو به صورت بهینه تر طراحی کنید.
1. عنوان و محتوا جذاب
یکی از اصلی ترین مواردی که در طراحی لندینگ پیج باید به اون توجه داشته باشید که تیتر های خوبی رو برای محتوا های لندینگ پیج در نظر بگیرید تا کاربران ترغیب به خوندن محتوا شما بشن، بعد از انتخاب درست تیتر ها شما باید به نوشتن محتوا جذاب بپردازید و بتونید یک محتوا مفید و غنی بنویسید تا کاربر از خوندن محتوا خسته نشه و اطلاعات جدیدی از طریق این محتوا به دست بیاره.
2. ارائه پیشنهادات شگفت انگیز
یکی دیگه از عواملی که میتونه کاربر رو به مشتری تبدیل کنه ارائه یک سری پیشنهادات شگفت انگیر وسوسه کننده هست، شما باید یک سری تخفیف ها ، هدایا رایگان و پیشنهاد هایی رو به کاربر نمایش بدید تا وسوسه بشه از طریق این لندینگ پیج از پیشنهادات شما استفاده کنه.
3. انتخاب رنگ های جذاب
لندینگ پیجی گه دارید میسازید رو حتما باید با استفاده از یک سری رنگ های جذاب طراحی کنید تا کاربر بتونه خوب با اون ارتباط بر قرار کنه، برای پیدا کردن رنگ جذاب لندینگ پیج هم باید اول به موضوع دقت کنید که دارید این صفحه فرود رو برای چه چیزی طراحی میکنید برای مثال یک تخفیف برای شب یلدا گذاشتید که میخواهید یک صفحه براش طراحی کنید تو این مورد میتونید شما از رنگ قرمز و سبز استفاده کیند که بیشتر به شب یلدا مرتبط هست.
۲ مورد از اهداف ایجاد لندینگ پیج
همونطور که گفتیم لندینگ پیج ها بسیار برای فروش موثر هستند و در حال حاضر توسط کسب و کار های زیادی ایجاد می شود، اما لندینگ پیج ها برای یک سری اهداف خاص ایجاد میشن که در این بخش مقاله این اهداف رو بهتون معرفی میکنیم و یک سری توضیحات بیشتر درباره این اهداف به شما ارائه خواهیم داد که اگر قصد دارید این اهداف رو دنبال کنید برای سایت خودتون یک سری لندینگ پیج ایجاد کنید و به اهداف خودتون برسید.
1. فروش محصولات و یا خدمات
شما با استفاده از لندینگ پیج ها می توانید بسیار ساده محصولاتی که دارید و یا خدماتی که ارائه می دهید رو به فروش برسونید و خیلی ساده فرایند فروش رو انجام بدید، ممکنه شما اقدام به طراحی سایت فروشگاهی کرده باشید ، شما با ساخت یک لندینگ پیج می توانید یک محصول و خدمات خاصی رو به صورت کامل معرفی کنید و توضیحات بسیار کاملی درباره محصول به کاربران ارائه بدی تا کاربر با مراجعه به این صفحه بتونه کاملا محصول رو بشناسه و بتونه تصمیم خودش رو برای خرید محصول بگیره.
توجه داشته باشید که در لندینگ پیج به خوبی توضیحات رو ارائه بدید تا کاربر دیگه سوالی براش پیش نیاد و بتونه به خوبی با محصول و تمامی موارد مربوط به محصول آشنا بشه، بعد از معرفی محصول و یا یک خدمت خاصی که دارید باید این لندینگ پیج رو تبلیغ کنید تا بتونید فروش خودتون رو شروع کنید و محصولی که دارید رو خیلی ساده به کاربران بسیار زیادی ارائه بدید.
2. ایجاد سر نخ برای فروش
یکی دیگه از اهدافی که در ساخت لندینگ پیج دنبال میشه ایجاد یک سری سر نخ برای فروش هست، شما میتونید در لندینگ پیجی که طراحی می کنید یک سری اطلاعات از کاربران دریافت کنید، شما با دریافت ایمیل ها و شماره تلفن ها میتونید عملیات های مارکتینگی انجام بدید و مصحولاتی که دارید رو به فروش بزارید.
امروزه یکی از اصلی ترین روش های بازاریابی اینترنتی بازاریابی به صورت ایمیلی هست که شما اگر بتونید با استفاده از روش هایی که وجود داره ایمیل های کاربران خودتون رو جمع آوری کنید میتونید محصولاتتون رو به فروش بزارید، البته ایمیل مارکتینگ همینطوری هم ساده نیست و برای استفاده از این روش شما باید یک سری اصول رو رعایت کنید تا بتونید محصولاتتون رو به کاربران بفروشید.
برای اینکه بتونید راه ارتباطی از کاربرانتون دریافت کنید میتونید هدیه رایگان به اونا ارائه بدید تا ایمیل خودشون و یا شماره تلفن خودشون رو در سایت ثبت کنند و در اختیار شما قرار بدهند.
این هدیه رایگان میتونه یک کتاب الکترونیکی باشه و یا میتونید یک سری وبینار در سایت برگذار کنید که بلیط اون رو به صورت رایگان در اختیار افراد قرار بدید و بتونید از این طریق ایمیل اونارو دریافت کنید.
چطور میتوانیم لندینگ پیج داشته باشیم؟
همونطور که گفتیم لندینگ پیج ها بسیار مهم و تخصصی هستند و طراحی لندینگ پیج به صورت ساده و بدون دقت نیست بلکه باید تمرکز زیادی داشت و نیاز به تخصص بالایی برای طراحی این صفحه های فرود هست، برای اینکه لندینگ پیج داشته باشید میتونید دو کار رو انجام بدید و برای خودتون لندینگ پیج ایجاد کنید.
در روش اول شما میتونید به دنبال کسی باشید که به کد نویسی مسلط باشه و سفارش بدید تا برای شما یک لندینگ پیج بسازه و متن ها و طرح هایی که مد نظر دارید رو در قالب یک صفحه فرود براتون اجرا کنه، استفاده از این روش برای داشتن لندینگ پیج مشکلاتی رو در پی خواهد داشت، شما در این روش ممکنه تجربه کافی رو نسبت به سپردن سفارش نداشته باشید و کسی که این کار رو میکنه ممکنه اصلا تجربه این کار رو نداشته باشه به همین دلیل لندینگ بسیار ضعیف خواهد بود که باعث میشه دیگه کاربران اصلا از طریق این لندینگ پیج به سایت شما جذب نشوند.
البته علاوه بر نداشتن تجربه در این روش شما باید هزینه زیادی هم برای طراحی یک لندینگ بپردازید چون کسی با هزینه پایین این کارو براتون انجام نمی دهد و برای شما هزینه زیادی خواهد داشت که باعث میشه بخش زیادی از بودجه شما صرف یک صفحه بشه که ممکنه اصلا براتون هیچ منفعتی نداشته باشه.
در روش دوم هم میتونید شما با استفاده از وردپرس و افزونه هایی که داره یک لندینگ پیج برای خودتون ایجاد کنید که باعث میشه شما صفر تا صد طرح مورد نظر رو برای خودتون ایجاد کنید البته اگر کاملا به وردپرس و افزونه های که داره مسلط باشید و می توانید لندینگ خودتون رو طراحی کنید، این مورد هم تجربه میخواد و اگر شما اصول طراحی لندینگ پیج رو ندونید ممکنه اصلا کاربر ها با استفاده از لندینگ پیج شما هیچ سفارشی ثبت نکنند یا با مشکلاتی مواجه بشن که اطلاعات کامل به دستشون نرسه و از کاری که میخواستند انجام بدند منصرف بشن، پس تجربه خیلی مهمه در طراحی لندینگ و باید بسیار به اون توجه داشته باشید.
چه باید کرد؟
پیشنهاد ما اینه که طراحی لندینگ پیج رو به تیم های طراحی سایت مثل رویال کد بسپارید تا با کیفیت بسیار عالی و قیمت مناسب برای شما این نوع صفحه هارو طراحی کنند و به شما کمک کنند که هر نوع لندینگ پیجی که نیاز دارید را داشته باشید و سریعا در سایت خودتون اونارو اجرا کنید.
در رویال کد به دو روش برای شما لندینگ پیج ایجاد می شود شما میتونید خیلی راحت سفارش خودتون رو ثبت کنید .
- طراحی لندینگ پیج با استفاده از کدنویسی
- طراحی لندینگ پیج با وردپرس
استفاده از خدمات طراحی لندینگ پیج رویال کد بسیار برای شما به صرفه خواهد بود و شما خیلی راحت میتونید یک لندینگ پیج داشته باشید و با کمترین هزینه طرح دلخواه خودتون رو اجرا کنید، البته کم بودن هزینه به معنی کم بودن کیفیت نیست بلکه کیفیت کار بسیار بالا خواهد بود و توسط تیم رویال کد تضمین خواهد شد.
سخن پایانی:
خیلی خب به آخر مقاله رسیدیم ما سعی داشتیم تو این مقاله شما رو بیشتر با لندینگ پیج آشنا کنیم و اطلاعاتی درباره انواع لندینگ پیج ، ویژگی های یک لندینگ پیج عالی و نحوه ساخت لندینگ پیج رو بهتون ارائه بدیم، امیدواریم از خوندن این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات کافی رو درباره صفحه فرود بدست آورده باشید، اگر هر سوال دیگه ای در رابطه با لندینگ پیج دارید میتونید در قسمت نظرات همین مقاله با ما مطرح کنید تا سریعا پاسخگو شما باشیم.
خلاصه مقاله
سلام دوستان امیدوارم حالتون عالی باشه، فروش بیشتر در سایت ها همیشه مسئله مدیر اون سایت بوده و روش های بسیار زیادی هم برای افزایش فروش سایت وجود داره که با استفاده از اونا میتونید سایتتون رو از صفر به صد برسونید، یکی از بهترین روش های افزایش فروش سایت راه اندازی لندینگ پیج ها […]
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد
چند روز پیش داشتم لندینگ پیج دیجی کالا واسه فروش کتاب رو نگاه میکردم.
من خودم در حوزه طراحی صفحات فرود فعالیت میکنم و ۲ سال سابقه دارم.
لندینگ دیجی کالا رو که دیدم، کلا جا خوردم. خیلی خوب و حرفه ای طراحی شده بود. یه لحظه حس کردم توی تمام این ۲ سال ول معطل بودم و هیچی انجام ندادم ://////
بنظرم واسه طراحی صفحه فرود، فقط باید روی ۲ چیز تمرکز کرد و بس:
اول از همه محتوای لندینگ پیج هست که شاید نیاز باشه یه هفته هم روش کار کنی
و دوم، اون کال تو اکشنش هست. منظورم اونجاییه که کاربر رو دعوت به یه اقدام خاص میکنی. حالا میتونه یه دکمه توی انتهای صفحه باشه یا یه پاپ آپ که مثلا بعد از یه مدت کوتاهی باز میشه.
من کلی لندینگ پیج خلاقانه با المنتور ساختم، توی همشون فقط روی همین ۲ اصل تمرکز کردم، ترکونده!
مقالتون عالی بود، دمتون گرم:)
این مقاله اصلا کامل نیست و خیلی چیزا توش گفته نشده. از رویال کد میخوام که یه مقاله خیلی خوب و جامع در مورد اینکه لندینگ چیه و چطور میشه اونو طراحی کرد بنویسه. اگر امکانش باشه که به صورت ویدیویی آموزش بدید که شاهکار میشه، چون خیلی علاقه دارم بتونم خودم با صفحه سازها یه صفحه فرود شیک و جذاب واسه سایت فروشگاهیم بسازم.
یه سوال هم ازتون داشتم که ممنون میشم جواب بدین.
واسه طراحی لندینگ پیج محصول، خوبه که چه چیزایی رو داخلش استفاده کنیم؟ منظورم اینه که یه سری توضیحات و یه دکمه خرید کافیه یا به موارد بیشتری نیاز هست؟
یکی از قشنگترین مقالاتی بود که در مورد لندینگ پیج خونده بودم. بنظر من خیلی خوب و کامل بود. البته خب قطعا بحث طراحی صفحات فرود خیلی گسترده هست و توی یکی دو مقاله نمیشه همشو توضیح داد، اما همینکه یه دید کلی بگیریم هم کافیه.
من به عنوان یه کاربر اینو میگم:
اگه دو تا صفحه مختلف رو توی مرورگر باز کنم، توی صفحه اول ، اون بالا هدر باشه، بعد سایدبار باشه، بعد بنر تبلیغاتی باشه و خلاصه این چیزای اضافی، همون اول کار سایتو میبندم و میبرم.
حالا توی سایت دوم اگه فقط اطلاعات مورد نیازم وجود داشته باشه و از همون ابتدای کار توی اون لندینگ پیج، بیان و در مورد محصول خیلی زود توضیح بدن و آخر هم روش خرید رو بگن، علاوه بر اینکه صفحه رو نمیبندم، خرید هم میکنم:))
مبحث لندینگ پیج قطعا خیلی گسترده هست و این مقاله واقعا ناقصه. بنظرم اگه بتونین یه راهنمای جامع واسه طراحی صفحه فرود آماده کنین عالللیییی میشه. اما تا همینجا که خوندمم تا حدودی تونستم بفهمم که هدف کلی لندینگ پیج چیه و واسه چی ازش استفاده میکنن.
شاید مهمترین و جالب ترین نکته توی صفحات فرود اینه که هیچ المان اضافه ای وجود نداره و فقط روی خود محتوا تمرکز شده و واسه همینه که میتونه آمار فروش رو بشدت افزایش بده. توی صفحات محصول عادی، واقعا حواس کاربر میتونه پرت بشه به چیزهای اضافی و بیهوده. اما توی لندینگ پیج دیگه اینطور نیست!
لندینگ پیج ها کلا صفحات جذاب و باحالی هستن. چون واقعا روشون وقت گذاشته میشه و خیلی روش کار میکنن تا بتونن یه صفحه خیلی شیک بسازن. واسه همینه که هرروز در به در دنبال لندینگ میگردم، چون دیدنشون واقعا بهم حس خوبی میده و واسه کارای خودم کلی ایده میگیرم.
فک کنم صفحات فرودی که کدنویسی شده باشن، خیلی بهتر باشن. چون دستمون توی افزودن امکانات خیلی بازه و میتونیم هرررکاری بکنیم، ولی مثلا توی وردپرس، ما فقط صفحه سازها رو داریم و شاید حتی اگه اون صفحه ساز المنتور باشه، بازم امکان مخصوص ما رو نداشته باشه!
واسه کمپین عید امسالمون من یه لندینگ پیج خیلی شیک و خوشگل ساختم که فکر میکنم حدود ۸۰ میلیون واسم درآمدزایی کرد و به معنای واقعی ترکوند. جدا از اینکه کلی فروش ثبت کردم، کلی شماره تماس هم تونستم از کاربرانم بگیرم که بعدا با استفاده از اونها مارکتینگ رو انجام بدم و به سمت سایتم بکشونمشون!
خیلی قشنگه که میشه با یه صفحه فرود ساده انقدر پول در آورد و لذتشو برد:) اما نکته مهمی که هست اینه که روی طراحیش واقعا همه بچه ها وقت گذاشتیم و به همین راحتی ها هم نبود. باید خیلی دقیق و حساب شده لندینگ رو طراحی کنید!
لندینگ پیج بنظرم حتی اگه منجر به فروش نشه هم خیلی مشکلی نداره. فکر میکنم مهم اون لید هایی هست که میگیریم. منظورم همون اطلاعات کاربران هستش. چون صرفا خرید خالی بدرد ما نمیخوره، خب؟ از نظر من اینکه کاربر حتی خرید نکنه، ولی اونقدری اعتماد کنه که شماره تماس و ایمیلش رو در اختیار ما بذاره، میتونیم امیدوار باشیم به اینکه میشه به این فرد، کالا فروخت!
اما خب صفحه فرود، اگر واقعا روش وقت گذاشته بشه، میتونه علاوه بر جمع آوری کلی دیتا از مشتریان، منجر به فروش های میلیونی هم بشه!