یک سایت فروشگاهی حرفهای چه ویژگیهایی داره؟| ۹ ویژگی مهم فروشگاههای اینترنتی

امیر فریدونی
اسفند 15, 1401
۹ ویژگی یک فروشگاه اینترنتی حرفهای:
- طراحی ساده، کاربردی و زیبا
- ظاهر کاربر پسند
- پر سرعت بودن سایت
- امنیت سایت
- بهروز بودن و تنوع محصولات
- توضیحات کامل درباره محصولات
- سازگار بودن با موبایل و لپتاپ
- دسته بندی مناسب
- بخش نظرات مشتریان
یک سایت فروشگاهی حرفهای، سایتیه که بتونه شما رو به اهدافتون برسونه! یعنی باعث بشه مشتریهای بیشتری جذب کنین، کسبوکارتون بیشتر دیده بشه، فرایند فروش رو براتون راحتتر کنه و در نهایت فروش شما رو افزایش بده و درآمدتون رو بیشتر کنه.
اگه شما هم به فکر راه اندازی یه سایت فروشگاهی برای کسبوکارتون هستین، خوبه که بدونین یه سایت فروشگاهی حرفهای 9 تا ویژگی مهم داره که اگه سایت شما اونها را نداشته باشه، نه تنها به هدفتون که جذب مشتری و فروش بیشتره نمیرسین بلکه به خاطر هزینهای که برای طراحی سایت فروشگاهی انجام دادین، ضرر هم میکنین.
بعد از خوندن این مقاله میتونین با چشم باز تصمیمهای بهتری درباره ویژگیهای وبسایت فروشگاهی خودتون بگیرین، اطلاعات خودتون رو بالاتر ببرین تا زمانی که میخواین برای طراحی فروشگاه اینترنتی خودتون هزینه کنین و از طراح سایت کمک بگیرین، حرفی برای گفتن داشته باشین و بدونین سایت فروشگاهیتون باید چه ویژگیهایی داشته باشه تا شما رو به اهدافتون برسونه.


بریم سراغ بررسی 9 ویژگی یک فروشگاه اینترنتی حرفهای:
۱. طراحی ساده، کاربردی و زیبا
سایت فروشگاهی شما قراره مشتریها رو به خودش جذب کنه پس طراحی سایت شما نباید جوری باشه که مشتری گیج بشه، چشمش خسته بشه و مجبور بشه ساعتها دنبال چیزی که میخواد، بگرده. اما این سادگی به این معنی نیست که سایتتون شبیه به یه بیابون بیآب و علف باشه بلکه به معنی استفاده درست از المانهای بصری، تصاویر، فونت و رنگ مناسبه.
سایت شما باید جوری باشه که کاربر از دیدن و کار کردن باهاش حس خوبی بگیره، دلش بخواد بیشتر و بیشتر توی سایتتون بچرخه،بقیه محصولاتتون رو هم ببینه و به خرید کردن از شما ترغیب بشه.
۲. ظاهر کاربر پسند
طراحی سایت شما باید با توجه به سلیقه و علایق مشتریهاتون انجام بشه. رنگها، فونتها، بنر ها، تصاویر، نوع دکمه و … باید مطابق میل کاربر شما باشه.
مثلا اگه شما میز و صندلیهای اداری میفروشین، ظاهر سایت شما باید رسمی، لوکس و شیک باشه چون مشتریهای شما این رو دوست دارن. از طرفی اگه محصولاتی مثل لوازمالتحریرهای فانتزی میفروشین و مشتریهای شما قشر جوون و نوجوون هستن، سایت شما باید خلاقانه، رنگیرنگی و جذاب باشه تا بتونه اونها رو به خودش جذب کنه.
پس توی طراحی سایت فروشگاهی خودتون سلیقه کاربر رو در اولویت قرار بدین.
جالبه که بدونین 10 فروشگاه اینترنتی محبوب ایران هم بر اساس نوع مخاطبشون، سایت خودشون رو طراحی کردن و برای همین تونستن به یه فروشگاه حرفهای و محبوب تبدیل بشن.
۳. پر سرعت بودن سایت
تو دنیایی که همه چیز خیلی سریع پیش میره، آدمها انتظار دارن سریع کارشون راه بیفته، سریع بتونن محصول مورد نظرشون رو پیدا کنن و بدون دردسر خریدشون رو انجام بدن و اگه این اتفاق نیفته خیلی سریع سایت شما رو میبندن و میرن به سراغ یه کسبوکار دیگه!
سرعت سایت خیلی خیلی اهمیت داره و سایت شما باید جوری طراحی و کدنویسی بشه که در سریعترین حالت ممکن بتونه درخواست کابرها رو اجرا کنه تا اونها کلافه نشن و قید خرید کردن از شما رو نزنن.

۴. امنیت سایت
سایت شما باید از هر لحاظ امن باشه. مشتریهاتون به شما اعتماد میکنن و اطلاعات مختلفی مثل کد پستی، آدرس و … رو در اختیارتون قرار میدن. اگه سایت شما امن نباشه و این اطلاعات به دست افرادی بیفته که ازشون سو استفاده کنن، یه ضربه بزرگ به کسبوکار شما میخوره: دیگه مشتریها نمیتونن به شما اعتماد کنن!
از بین رفتن اعتماد مشتریها هم تقریبا مساویه با از بین رفتن کسبوکارتون چون حتی اگه برای بار دوم، خیلی جدیتر امنیت سایتتون رو بالا ببرین و حتی هزینه زیادی هم بکنین، خیلی خیلی سخت میتونین دوباره مشتریهاتون رو قانع کنین که قابل اعتماد هستین.
پس خوبه که تو همین قدم اول و حین طراحی سایتتون بیشتر به امنیت سایت توجه کنین.

۵. بهروز بودن و تنوع محصولات
فرقی نمیکنه که یک فروشگاه سر میدون اصلی شهر دارین یا یه فروشگاه اینترنتی تو اینستاگرام، همونطور که هر روز ویترین فروشگاهتون رو مرتب میکنین و چیزهای جدید رو در معرض دید آدمها قرار میدین یا محصولات جدیدتون رو پست میکنین، حواستون به سایت خودتون هم باشه که شما مشتریهایی از سراسر ایران دارین!
محصولاتتون رو در بازههای زمانی کوتاه روی سایت قرار بدین تا کسانی که از سرچ گوگل به سایت شما میرسن هم بتونن همه محصولات شما رو ببینن.
۶. توضیحات کامل درباره محصولات
وقتی که خرید حضوری باشه، همیشه یه فروشنده توی مغازه هست که به سوالات مشتریها پاسخ میده، ویژگیهای محصولات رو براشون توضیح میده و مشتریها میتونن خودشون جنس و نوع محصول رو هم ببینن اما این اتفاق توی خرید آنلاین نمیافته و برای همینه که آدمها سختتر اعتماد میکنن. شما میتونین با نوشتن توضیحات کامل درباره هر محصول، نقد و بررسی، مقایسه با بقیه نمونهها و … نقش همون فروشنده توی مغازه رو برای مشتریهاتون بازی کنین و اعتمادشون رو جلب کنین.
هر چقدر آدمها اطلاعات بیشتری از محصولات شما ببینین، بیشتر احساس میکنن که دارن با چشم باز خرید میکنن و احتمال اینکه خرید موفقی داشته باشن، خیلی بیشتره.
در حقیقت شما به مشتری کمک میکنین که بهترین خرید رو داشته باشه و در نهایت یک مشتری راضی و خوشحال دارین که باز هم برای خرید سراغ شما میاد.
۷. سازگار بودن با موبایل و لپتاپ
درسته که این روزها بیشتر خریدهای اینترنتی با گوشی انجام میشه اما همه مشتریهای شما با گوشی سایتتون رو نمیبینن. سایت شما باید جوری طراحی بشه که توی گوشی و لپتاپ بهطور مناسب، درست و اصولی نمایش داده بشه و دچار اختلال نشه تا حتی یه دونه از مشتریهاتون رو هم از دست ندین!

۸. دسته بندی مناسب
کاربر نباید تو سایت و بین محصولات گم بشه. اگه این اتفاق بیفته کاربر زمان زیادی برای پیدا کردن چیزی که میخواد، نمیذاره و با زدن یک دکمه، سایت شما رو میبنده. داشتن یه دسته بندی مناسب از محصولات میتونه حس خوبی به مشتریهاتون بده، سریع کارشون رو راه بندازه و باعث بشه یه تجربه خوبی از استفاده سایت و خرید محصولات شما داشته باشن.
۹. بخش نظرات مشتریان
احتمالا شما هم میدونین سختترین بخش فروش، کسب اعتماد مشتریهاست. یکی از بهترین بخشهایی که میتونین برای جلب اعتماد کاربرد ازش استفاده کنین، بخش نظرات مشتریهای قبلیه. آدمها دوست دارن تجربه بقیه رو از اون محصول بدونن و معمولا بخش نظرات هر محصول پربازدیدترین قسمت صفحه محسوب میشه. بهتره که این بخش رو دستکم نگیرین و علاوه بر اینکه توی طراحی سایتتون بهش توجه میکنین، از مشتریهاتون هم بخواین تا نظرشون رو براتون بنویسن، حتی میتونین برای ترغیب اونها به این کار، بهشون کد تخفیف برای خریدهای بعدیشون بدین.
حرف آخر
میخواین یه سایت حرفهای داشته باشین و کسبوکارتون رو رشد بدین؟
ما تو شرکت طراحی سایت رویالکد کنارتون هستیم تا بتونین یه سایت فروشگاهی حرفهای برای کسبوکارتون طراحی کنین که بتونه فروش و درآمدتون رو افزایش بده.. سایتهایی که ما تو رویال کد براتون میسازیم، تمام ویژگیهای یک سایت حرفهای رو دارن و میتونن شما رو به اهدافتون برسونن و مشتریهاتون رو راضی و خوشحال نگه دارن.

اگه الان دارین به هزینه بالای طراحی سایت حرفهای فکر میکنین، خوبه که بدونین ما پکیجهای مختلفی رو ارائه میدیم تا شما با هر بودجه و هر کسبوکاری بتونین یه سایت حرفهای داشته باشین.
میخواین تعرفهها و خدمات رویال کد رو ببینین و از تیم ما مشاوره رایگان دریافت کنین؟ به صفحه خدمات و تعرفههای رویالکد سر بزنین.
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد