دلایل ضرورت طراحی سایت فروشگاهی
رضا ذوالعلی
خرداد 12, 1400
شاید با خودتون بگین چه خبره ه ه که این همه شلوغش کردن؟! حالا اگه بعضیا وبسایت نداشته باشن چی میشه؟ اصلا مگه خرید و فروش دنیای واقعی خودمون چشه که ،باید وارد دنیای مجازی معاملات بشیم؟ خوب اگه این سوالاتی هستن که ذهنتون رو درگیر کردن، ما هم دلایلی برای طراحی سایت داریم، که بد نیست اون ها رو هم بشنوید… اصلا خدا رو چه دیدین شاید متقاعد شده و با ما همراه شدین.این مقاله، مقاله آشتی کنون شما و دنیای مجازیه…
شما هر کسب و کاری که داشته باشین،حتما تاکنون به اهمیت فضای کسب و کار مجازی ( فضای اینستاگرام، تلگرام و همین طور سایت ها) پی برده اید.در واقع سایت ها هویت شما در فضای مجازی هستند.در صورتی که سایت نداشته باشین بسیاری از مشتریان بالقوه خودتونو، از دست داده و از رقبای خودتون عقب می مونین.
بعضیا با قیافه حق به جانب میگن ؛من همین کسب و کار سنتی خودمو بیشتر دوست دارم! غافل از اینکه اگه کسب و کار مدرن (مجازی) نداشته باشین، یهو چشم باز می کنین می بینین خیلی عقب افتادین. دقت کردین تو همین کرونا بازار چه کسب و کارهایی سود کردن و یا حتی چه کسب و کارایی ضرر دیدن؟
کسب و کارایی مثل دیجی کالا مطمئنا موفق تر از قبل شده، و بسیاری از تجارت های فیزیکی اگه شکست نخورده باشن سود آن چنانی نکردند! از طرفی ، با گسترش اینترنت متوجه شدین که در گذشته نه چندان دور استفاده از اینترنت، محدود به کامپیوترهای رومیزی بود .در حالی که در چند سال اخیر، با گسترش گوشی های هوشمند سطح استفاده از اینترنت بسیار همه گیر شده ،و در نتیجه اون دسترسی به اینترنت بیشتر شده.
در نتیجه گسترش اینترنت سرچ و تعاملات اینترنتی بیشتر شده، کسب و کارای اینترنتی رونق گرفته است. و در نتیجه ضرورت استفاده از وبسایت ها بیشتر میشه.
دلایل مهم طراحی فروشگاه اینترنتی
1- تبلیغات در سایت ها به صرفه است
اگه هزینه تبلیغات در رسانه ها و تلویزیون رو، با تبلیغات در سایت مقایسه کنین با رقم ناچیزی رو به می شین .تبلیغات در برخی سایت ها به صورت بنر، یا در سایت های پربازدید، یا در سایت هایی که به عنوان کمپین تبلیغاتی فعالیت می کنند ،می توانند مبلغ های خوبی در اینترنت باشند.از طرفی تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام نیز می توانند به افزایش بازدید سایت ها کمک کنن.
2- راه های ارتباطی بهتر با کاربران
در طراحی سایت با ایجاد راه های ارتباطی متفاوت و بیشتر ( مثل تماس تلفنی، چت آنلاین و ایمیل ) رابطه گسترده تری با کاربران برقرار کرده ،که در نتیجه اون به موفقیت های بیشتری در زمینه فروش دست پیدا می کنیم. هم چنین در زمینه آموزش به کاربران، در مورد خدمات و محصولاتمون می تونه راه ارتباطی خوبی باشه. همین طور دیگه مثل گذشته نیست که برای یافتن آدرس ، یا شماره تماس مکان مورد نظر، به دفترچه تلفن مراجعه کنیم . اکنون با یه سرچ ساده در اینترنت، تمام آدرس های مورد نیاز یه سایت رو به راحتی از اینترنت بدست میاریم. پس می تونیم با طراحی فروشگاه اینترنتی خود را بیشتر درمعرض دید قرار دهیم.
3- اعتبار کسب و کار مجازی
اگه در گذشته اعتبار کسب و کاری به شکم بزرگ اون کاسب بود، اکنون با پیشرفت تکنولوژی تعریف اعتبار متفاوت شده است. و حضور مفید و حرفه ای در فضای مجازی، می تونه به شما اعتبار بده.
4- حذف هزینه های اضافی
درسته که خیلی از کسب و کارا فیزیکی هم به صورت مجازی محصولات و خدمات خود را ارائه میدن. اما همون طور که می دونین درصد زیادی از کسب و کارا، فقط به صورت مجازی فعالیت می کنن .چرا که همه افراد توانایی تهیه یا اجاره مغازه رو ندارند.پس این هم مزیت بعدی کسب و کارای اینترنتی و طراحی سایت.
5- پشتیبانی مدام و 24 ساعته
حالا گیرم که تونسین مغازه ای تهیه کرده و به ارائه کالای خود بپردازین… آیا به صورت شبانه روزی می تونین خدماتتون رو ارائه داده و مغازه رو باز نگه دارین؟
یا اینکه فرضا تونسین 24 ساعته خدماتتون رو ارائه بدین ،آیا در کل ساعات شبانه روز مشتری برای شما وجود داره؟ مسلما خیر
اما به صورت مجازی شما می توانید در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی مشتری بوده، و حتی زمانی که شما خواب هستید کاربران از سایت شما دیدن کرده و با آن تعامل دارند.
6- انتشار مطالب وبسایت شما
یکی از مزایای داشتن سایت، به اشتراگ گذاری مطالب شما توسط دیگر کاربران خواهد بود.البته به شرط مفید بودن محتوا( متون، مقالات، تصاویر، کلیپ و پادکست ها)ی سایت شما .
7- گسترش مشتریان شما
هرچه تو فضای فیزیکی و واقعیت، مشتریان وفادار داشته باشید، در فضای مجازی به مراتب مشتریان بیشتری از شهر خود و دیگر شهرها جذب خواهید نمود. انتقال آدرس وبسایت توسط مشتریان به یگدیگر، به مراتب راحت تر از انتقال شماره تلفن به دیگر افراد هست. و این خود سبب جذب مشتریان جدیدی ،برای شما خواهد شد.
8- گسترش کسب و کار با ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ یکی از مواردی است که ،همه افرادی که در عرصه مجازی فعالیت می کنن ،با آن اشنا هستند. چرا که به راحتی با ارسال ایمیل، مشتریان را از آخرین اطلاعات ، خدمات و تخفیف های خود با خبر می کنیم.و یک روش جذب مخاطب به سایت و خرید از ماست.
9- جمع آوری مشتریان بالقوه با اعتماد سازی
در معاملات حضوری ،شما به اطلاعات و شماره تماس مشتریان دسترسی نداشته و نمی تونین اون ها رو آخرین اطلاعیه های خود آگاه کنین. امااا به روش مجازی ،ارتباط تنگاتنگی با مشتریان داشته و می تونین اونها رو از مشتری بالفعل، به مشتری بالقوه تبدیل کنین.ممکنه مردم زیادی وجود داشته باشند که، علاقمند به خرید محصولات شما باشند. اما فعلا امکان خرید نداشته باشند. این دسته افراد منتظر تخفیف ها یا اطلاعات شما، در این مورد هستند. پس آن ها را دریابید…
در واقع با برنامه ریزی برای مشتریان ،روند مطلوبی در روابط با آن ها ایجاد کنین و در واقع شما با ایجاد یه وبسایت کارآمد و مفید ،دانش ، تجربه و به روز بودن خودتون رو به رخ بقیه می کشید. با ارائه اطلاعات مناسبی که شما در اختیار مشتریان قرار داده و امکانات یه خرید ایمن و راحت رو در هر ساعت از شبانه روز فراهم می کنید . مطمئنا مردم تحت تاثیر شما قرار خواهند گرفت.
10- امکان رقابتی متفاوت در عرصه فضای مجازی
در گذشته رقابت کاسب ها در زمینه خرید و فروش ،به سبک متفاوتی بود.اما امروزه با ایجاد و طراحی سایت هایی کاربرپسند، امن و مطمئن موجبات خرید آسان رو فراهم نموده ایم.
11- وبسایت طراحی شده یه ابزار قوی فروش
در واقع شما با طراحی یه وبسایت ،یه ویترین دائمی برای کاربران تدارک دیده اید که هزینه آن خیلی کمتر از یه فروشگاه آجری، در دنیای واقعیه و شما با ارائه اطلاعات کامل و مفید ،کلیک های بیشتری از سمت کاربران دریافت خواهید کرد. وبسایت طراحی شده، یه مسیر برای متقاعد کردن مشتریان جدید است .پس سعی کنین با ارائه اطلاعات مفید خوب بدرخشید…
12- انتشار مطالب مربوط به کسب و کار خودمون
در قسمت وبلاگ وبسایت می تونین با انتشار مطالب مربوط، به راحتی امکان درج دیدگاه های کاربران رو، نیز لحاظ کنین. که البته کامنت های کاربران به آپدیت اون صفحات، و در نتیجه سئو اون سایت کمک خواهد کرد.
13- کم شدن نسبی قیمت ها به صورت مجازی
یکی از دلایلی که می تونه سبب کاهش نسبی قیمت ها در فضای مجازی بشه ،حذف هزینه های اضافیه. چرا که شما هزینه اجاره مغازه را نداشته، هزینه مالیات های سالانه رو ندارین، هزینه های جانبی چون برق آب و تلفن رو نداشته و مهم تر از همه با کم شدن واسطه ها در این بین ،قیمت کالایی که به دست مشتری می رسه ،به مراتب کمتر از قیمتی هست که در فروش حضوری توسط مشتری تهیه میشه.
14- اعتماد سازی
یکی از مواردی که در طراحی سایت باید بدان توجه بشه بحث اعتماد سازیه. خصوصا در بخش پرداخت و مبادلات مالی. چرا که مشتری خصوصا در بار اول هیچ شناختی از شما نداره. شما با ایجاد درگاه های پرداخت مطمئن، می تونین امکانات رضایت و پرداخت مطمئن رو برای کاربران فراهم کنین.
15- امکان معرفی کامل محصولات خود
وقتی شما به روش سنتی اقدام به فروش محصولات خود می کنین، در مراجعه حضوری مشتری نهایتا چند قلم از کالای خود رو به افراد معرفی می کنین. اما وقتی یه سایت مناسب ایجاد کرده، و تمام کالا ها با ریز جزییات معرفی میشن، نه تنها شما و مشتری از سوال و جواب های زیاد خسته نمیشین، بلکه مشتری نیز با دریافت اطلاعات دقیق و کامل، به چیزی بالاتر از خرید یعنی رضایت دست پیدا می کنه.
16-شعب متعدد کسب و کار
شاید در دنیای واقعی امکان ایجاد یه کسب و کار، با شعب متفاوت برای شما سخت و حتی غیر ممکن باشه . اما در واقع در دنیای مجازی شما در هر محله، شهر و یا حتی هر کشور یه شعبه مجزا داشته ،که در نتیجه اون امکان تعامل بیشتری با مشتریان را دارین. این هم یه دلیل قرص و محکم دیگه ،برای استفاده از طراحی وبسایت فروشگاهی .
17- تحلیل رفتار کاربران
با طراحی سایت مناسب و اصولی می تونین، عملکرد کاربران تون رو تحلیل کرده و از نقاط قوت و ضعف سایت خودتون آگاه بشین. در نتیجه این تحلیل در ماه های بعد ،نقاط قوت رو تقویت کرده و نقاط ضعف رو برطرف کرده و این استراتژی تا رسیدن به یه روند مثبت ،ادامه پیدا خواهد کرد.
18- مرزهای جغرافیایی بی مرزهای جغرافیایی
فروش در دنیای واقعی یه سری محدودیت هایی از جمله، محدودیت مکانی داره. اما وقتی وارد فضای مجازی می شین ،دیوار محدودیت جغرافیایی شکسته شده و شما عملا با همه دنیا در ارتباط هستید. فقط کافیه خوب ظاهر بشین و با ایجاد سایت حرفه ای و کارآمد با مشتری ارتباط بگیرین.
19- طراحی سایت و درآمد زایی
میزان سودآوری سایت ها، به نوع سایت و اهداف اون سایت ها بستگی داره و البته میزان فعالیت صاحبان سایت ها و به روز رسانی آن ها ،نیز عامل مهمیه.امروزه شرکت ها و افراد زیادی هستن که، تنها از طریق سایت فعالیت کرده و بیشتر درآمد اونها از طریق سایت و مشتری های آنلاینه…
البته در این مسیر ،تاثیر تصاویر خوب و با کیفیت محصولات رو دست کم نگیرین.وقتی تصاویری متفاوت و از جهات مختلف، در دسترس کاربر قرار میدین کاربر راحت تر می تونه انتخاب کنه. البته این رو مد نظر داشته باشین که تصاویر حتما واقعی باشن. تجربه نشون داده که تصاویر واقعی، احتمال خرید رو بالا می برن.
20- امکان مقایسه بیشتر برای کاربران
تا حالا دقت کردین چرا مشتریا ،خرید اینترنتی رو بیشتر دوست دارن؟ چون در این فضا حق انتخاب بیشتری به مشتری داده میشه، و مشتریا بین محصولات و سایت های مختلف می تونن حق انتخاب داشته باشن. و این خرید اینترنتی رو جذاب می کنه. در نتیجه حجم ورودی به دنیای اینترنتی ،نه تنها کم نمیشه بلکه روز به روز تعداد مشتریای پرو پا قرص خرید اینترنتی بیشتر میشه.
21- نیاز به استخدام پرسنل ندارین
طراحی وبسایت فروشگاهی نه تنها شما رو از استخدام پرسنل بی نیاز می کنه ،بلکه دغدغه نحوه برخورد پرسنل با مشتری رو هم ندارین. تنها کاری که باید انجام بدین؛ طراحی سایت مناسب، ساده و ایمن هست. از طرفی روی سئو سایت هم کار کنین،در نتیجه به راحتی می تونین کاربر رو جذب سایت خودتون کنین.
برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم؟
خوب حالا که تصمیم به ایجاد یه وبسایت ،برای کسب و کار خود گرفتین باید بدونین طراحی سایت مراحل زیر رو باید داشته باشه…
- انتخاب نام دامنه (ادرس اینترنتی وبسایت) ( اگر نمی دونید دامنه یا هست چیه ، پیشنهاد می کنم مقالات دامنه چیست و هاست چیست را مطالعه نمایید )
- خرید هاست و دامنه
- طراحی سایت یا فروشگاه اینترنتی
- بهینه سازی وبسایت
- کسب درآمد از وب سایت
تمام مراحل فوق مقدمه ای برای درآمد زایی از یه سایته. ولی برای تکمیل این مسیر باید شناخت درستی، از کسب و کارای اینترنتی داشته باشین. که شامل مواردی چون استفاده از تبلیغات پیامکی، استفاده از قالب های زیبا و جذاب ،بازاریابی اینترنتی، تولید محتوای جذاب و مفید برای کاربر و …اشاره نمود.
شرکت طراحی سایت رویال کد، در خلق یه اثر حرفه ای و کار آمد می تونه همراه خوبی برای شما باشه. رویال کد با پیاده سازی آن چه در ذهن شماست ،یه وبسایت حرفه ای و استاندارد رو با رعایت اصول طراحی و بهینه سازی (سئو) و چیدمان تخصصی و نهایتا بهترین نتیجه رو در مورد طراحی سایت براتون به ارمغان میاره.
سخن پایانی
دوستان از اینکه تا پایان این مطلب با ما بودین خوشحال هستیم. با دلایلی که در مورد ضرورت طراحی فروشگاه اینترنتی بیان کردیم، به نظرم هر کسی نظری خلاف نظر ما داشت، متقاعد شده که یکی از بهترین راه های افزایش فروش و مشتریان وفادار ایجاد سایت ،در هر زمینه کسب و کار است.
تمام تلاش ما این بود که با معرفی عوامل مهم ،در ضرورت ایجاد طراحی فروشگاه اینترنتی دید باز و بهتری در این زمینه به شما بدهیم. اگه مطالب بالا رو مفید و کاربردی دیدین، اون رو برای دوستانتون به اشتراک بذارین. شما چه مطالب دیگه ای در زمینه ضرورت طراحی سایت به ذهنتون میرسه؟ برامون کامنت کنین…
ما رو در شبکه های اجتماعی دنبال کنین.
خلاصه مقاله
شاید با خودتون بگین چه خبره ه ه که این همه شلوغش کردن؟! حالا اگه بعضیا وبسایت نداشته باشن چی میشه؟ اصلا مگه خرید و فروش دنیای واقعی خودمون چشه که ،باید وارد دنیای مجازی معاملات بشیم؟ خوب اگه این سوالاتی هستن که ذهنتون رو درگیر کردن، ما هم دلایلی برای طراحی سایت داریم، که […]
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد