تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

رویال کد > تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو
شبکه اجتماعی | تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو |تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

رضا ذوالعلی

اردیبهشت 7, 1399

در خصوص تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت بیان این سؤال که چگونه شبکه اجتماعی بر سئو سایت تاثیر می گذارد حائز اهمیت است.شبکه های اجتماعی از مهم ترین عواملی است که می تواند توجه کاربران شما را به سایتتان جلب کند و با توجه به تست های صورت گرفته توسط تیم سئو رویال کد اشتراک گذاری مطالب در شبکه ها اجتماعی و دریافت لایک و کامنت به طور کل نتایج شما را تغییر می دهد و به نتایج بالاتر منتقل می کند ، پس پیشنهاد می کنم فعالیت خود در شبکه های اجتماعی به صورت منظم انجام دهید

در مقاله تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو با موارد زیر آشنا می شوید

  • نکات کلیدی در رابطه با تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو
  • تاثیر مستقیم شبکه های اجتماعی در سئو
  • تاثیر غیر مستقیم شبکه های اجتماعی در سئو
  • بک لینک در شبکه های اجتماعی
  • محبوبیت برند شما در شبکه های اجتماعی
  • ایجاد رضایت مشتریان به وسیله شبکه اجتماعی
  • آشنایی با محصولات شما در شبکه های اجتماعی
  • افزایش سرعت ایندکس شدن محتوا شما
  • تاثیر فعالیت در لینکدین
  • تاثیر فعالیت در گوگل پلاس
  • تاثیر فعالیت در اینستاگرام
  • تاثیر فعالیت در توییتر
  • تاثیر فعالیت در فیس بوک
  • نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی در سئو
  • تجربه ما در رابطه با تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

شبکه های اجتماعی که بسیار محبوب است شامل :

  1. لینکدین
  2.  گوگل پلاس
  3.  اینستاگرام
  4. توییتر
  5.  فیس بوک

منظور از شبکه اجتماعی اغلب بستر هایی است که کاربران در آن می توانند با دوستان خود در ارتباط باشند. شبکه های اجتماعی معمولاً بستری مناسب و قابل اطمینان جهت اشتراک گذاری منابع و حل سؤالات می باشد. لذا بهترین فرصت برای این است که شما بتوانید وبسایت خود را که دارای محتوای درخور و مفید است در این شبکه ها معرفی کنید و از تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو شگفت زده شوید.

در این قسمت ما یک مثال کاربردی و مهم را بیان می کنیم :

فرض کنید شما یک وبمستر هستید و وبسایتی در زمینه فرش و محصولات وابسته به آن دارید ، شما می خواهید آن را در شبکه اجتماعی اینستاگرام معرفی کنید و اقدام به طراحی یک تصویر شیک و زیبا جهت درج در پیج تجاری خودتان می کنید. در این هنگام یکی از فالوور های شما که ساکن شیراز است این تصویر را مشاهده می کند و دوست دارد جهت مشاهده اطلاعات بیشتر به وبسایت شما مراجعه کند پس چنانچه شما در کنار این تصویر آدرس های سایت ، شماره پشتیبانی و یا ایمیل ذکر کرده باشید یک گام به جلو خواهید رفت به این صورت که این فالوور به وبسایت شما سر میزند و اطلاعات آن محصول را مشاهده می کند و در صورت مورد پسند بودن کالا اقدام به سفارش و پرداخت می کند و چنانچه این محصول مورد پسندش نباشد به دیگر محصولات سایت شما سر می زند و یا از وبسایتتان خارج می شود. که در این قسمت دو حالت پیش می آید :
حالت اول : با دیدن محصولات دیگر سایت شما یکی را انتخاب می کند.
حالت دوم : هیچ محصولی انتخاب نمی کند.

نکات کلیدی در رابطه با تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

  1. کاربر (فالور اینستاگرام شما که به واسطه درج لینک اطلاعات بیشتر در اینستاگرام به وبسایت شما هدایت شده است ) ابتدا یک کلیک بر روی سایت شما انجام داده است که این خود جهت اضافه شدن یک بازدید به بازدید های سایت ها شماست .
  2.  چنانچه کاربر کالاهای مندرج در وبسایت شما را پسند کند به مشتری وفادار شما تبدیل خواهد شد .
  3.  چنانچه کاربر محصول را انتخاب نکند و اقدام به مشاهده دیگر محصولات کند یعنی او توانسته است به طور مثال به 6 صفحه وبسایت شما سر بزند و محصولات را نگاه کند و در واقع به این معناست که کاربر جمعاً 7 صفحه از وبسایت شما را مورد بازدید قرار داده است و به تعداد بازدید از صفحات وبسایت شما 7 تا اضافه خواهد شد.
  4.  فالور اینستاگرام شما به مشتری هدف و گاها به یک کاربر سایت شما تبدیل خواهند شد.

اگر شما بتوانید این منوال را در دیگر شبکه های اجتماعی هم انجام بدهید تأثیراتی که در بالا ذکر شد را در وسعت و تعداد بیشتری تجربه خواهید کرد
اما شاید برای شما هم سؤالی به وجود بیاید که تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو چیست؟
شبکه های اجتماعی به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم روی سئو سایت شما تاثیر گذار است.

از تاثیرات مستقیم شبکه های اجتماعی می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • لایک کردن برند شما در فیس بوک
  • اگر کاربران فیس بوک برند شما را لایک کنند نشان از فعالیت مورد پسند کاربران دارید
  • تعداد فالور هایی که برند شما را منشن نموده اند .
    منشن نمودن با اینکه جنبه تبلیغاتی نیز دارد سبب می شود که کاربران دیگر به راحتی شما را بیابند و با شما آشنا شوند و مهم تر اینکه بک لینک سازی هم انجام شده است . یکی از موراد مهم در سئو این است که شما در شبکه های اجتماعی مختلف به صورت منشن شده صدا زده می شوید.
  • تعداد بازدید از بک لینک ها ی شما در شبکه های اجتماعی
    همانطور که در مثال بالا ذکر کردیم افراد مختلف می توانند با استفاده از لینکی برای اطلاعات بیشتر قرار داده اید با وبسایت شما آشنا شوند و به وبسایت شما سر بزنند که منجر به بالا رفتن بازدید از وبسایتتان می شود.
    لیکن در سئو نیز تعداد بک لینک های خارجی وبسایت شما حائز اهمیت است.

بک لینک در شبکه های اجتماعی | تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

از تاثیرات غیر مستقیم شبکه های اجتماعی نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود :

بک لینک در شبکه های اجتماعی:

چنانچه شما اقدام به انتشار پست و یا لینک در شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک کرده باشید ، باید بگوییم انتشار محتوا و درج لینک در فیس بوک به طور گسترده در گوگل استفاده نمی شود . اما ریتوییت شدن آن ها توسط کاربران توییتر ، راهی برای لینک سازی و بک لینک خارجی در نظر گرفته می شود و لذا توییتر به این سبب یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی است که بر سئو سایت به واسطه بک لینک خارجی تاثیر به سزایی دارد.

محبوبیت برند شما در شبکه های اجتماعی:

اگر در شبکه های اجتماعی به فعالیت مکرر خود ادامه بدهید به زودی شما تبدیل به یک برند محبوب خواهید شد و کاربران نیز می توانند برند شما را به یکدیگر معرفی کنند. لذا این موضوع خود نوعی از تبلیغات مؤثر است که به محبوبیت برند شما خواهد افزود.

ایجاد رضایت مشتریان به وسیله شبکه اجتماعی :

امروزه کمپانی ها و شرکت های بسیاری برای گسترش ارتباط با مشتریان در شبکه های اجتماعی فعالیت دوچندان دارند چنانچه کالای شما در شبکه اجتماعی امکان توییت کردن داشته باشد و پاسخ مناسب هم از شما دریافت کنند ایجاد ارتباط نزدیک و دسترسی سریع منجر به رضایت کاربران شده و آنها به مشتریان وفادار شما تبدیل می شوند.

آشنایی با محصول در شبکه های اجتماعی:

در شبکه اجتماعی خود می توانید محصولاتتان را معرفی کنید و از این طریق کاربران را با خدمات خود آشنا نمایید.

افزایش سرعت ایندکس شدن محتوا شما :

گذاشتن مطالب در شبکه های اجتماعی به این صورت که شما چنانچه اولین شخصی باشید ( اولین نویسنده خودتان هستید ) که آن محتوا را در شبکه اجتماعی قرار می دهید مطلب شما زودتر از سایرین ایندکس خواهد شد.
حال به بررسی این سؤال می‌پردازیم که کدام شبکه های اجتماعی را اولویت فعالیت خود قرار بدهیم ؟
توصیه ای که در این مبحث وجود دارد این است که تا حد امکان سعی نمایید هیچ یک از شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید و اگر در همه شبکه های اجتماعی فعالیت خوب داشته باشید نتیجه مطلوب کسب خواهید کرد .

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو | 5 شبکه اجتماعی با الویت بالاتر

اما به یاد داشته باشید که شبکه های اجتماعی که در زیر بررسی خواهیم کرد را اولویت فعالیت خود قرار دهید :

  1.  لینکدین : این وبسایت یک مرجع تخصصی برای مشاغل و مهارت های گوناگون است و بستر مناسبی جهت به اشتراک گذاری تجربه های متفاوت می باشد و همچنین متخصصین بسیاری در این شبکه فعالیت دارند و اگر شما بتوانید در این شبکه کاری مهم وبسایت و فعالیت خود را معرفی کنید به صورت های مستقیم و غیر مستقیم سئو سایت خود را افزایش داده اید.
  2.  گوگل پلاس : گوگل پلاس کاربرد زیادی میان کاربران و وبسایت های ایرانی دارد . به لحاظ اینکه گوگل پلاس با گوگل ارتباط مستقیم دارد تاثیر بهتری به بهبود رتبه سئو سایتتان خواهد داشت .
  3.  توییتر : این شبکه مجازی از پر سرعت ترین شبکه ها می باشد در صورتی که بتوانید وبسایت خود را به توییتر متصل کنید کاربران وبسایت شما می توانند به راحتی مطالب جدید را در حدود محتواهای 140 کاراکتری دنبال نمایند.توییتر نیز کاربران بیشتری دارد و می تواند بازدید سایت شما را به راحتی بالا ببرد و درنتیجه با تاثیرات غیر مستقیمی که در بالا به آنها اشاره شد سئو سایت شما را بهبود ببخشد.
  4. فیس بوک : زمانی که فردی به دنبال یک محتوای خاص در گوگل اقدام به سرچ می کند گوگل نهایت سعی خود را می کند تا بتواند بهترین نتیجه محبوب را به وی نمایش دهد. لذا الگوریتم گوگل در خصوص تعامل محتوا در فیس بوک نیز در این مسئله بی تاثیر نخواهد بود.
    اگر شما محتوایی را در فیس بوک منتشر کنید و از تعامل بالایی برخوردار باشد ( کامنت های زیادی داشته باشد ، لایک زیادی داشته باشد و … ) الگویتم فیس بوک توجه بیشتری به آن می کند و آن را بیشتر به نمایش می گذارد و تا جایی که به صورت غیر مستقیم بر سئو سایت شما تاثیر خواهد گذاشت.

اما با توجه به توضیحاتی که ذکر شد یک تفکر اشتباه در این قسمت وجود دارد ، برخی افراد تصور می‌کنند که گوگل به تعداد اشتراک گذاری مطلب اهمیت می‌دهد ، در صورتی که این گونه نیست. گوگل استفاده از تعداد اشتراک گذاری را در الگوریتم خود رد کرده است. همانطور که در قسمت بالا ذکر کردیم تعداد اشتراک گذاری مطلب معیار نیست بلکه تاثیرات کلیکی ، بازخورد و … کاربران است که حائز اهمیت است.
به طور مثال شما فرض کنید یک محتوا در فیس بوک و لینکدین برای 700 بار منتشر شده است در صورتی که یک بازخورد مثبت مانند کلیک و لایک و درج کامنت نداشته است. انتشار این پست در شبکه مجازی و لینک سازی آن در اینجا مهم واقع نمی شود.
حال فرض کنید شما محتوایی را 20 بار در گوگل پلاس ، فیس بوک منتشر می کنید و باز خوردهای خوبی اعم از 300 کامنت ، 500 لایک ، 100 کلیک و …. دریافت می کنید. درست است در این قسمت این محتوا ارزش خاصی می یابد با اینکه تعداد منتشر کردن آن 20 بار بوده است اما فید بک هایی که از آن دریافت شده است بسیار بالا بوده است . لذا این محتوا حائز اهمیت می شود.
و درنتیجه تعداد انتشار یک محتوا برای گوگل اهمیت ندارد بلکه فید بک های آن برای گوگل بسیار با اهمیت است .

نحوه استفاده از شبکه های اجتماعی در سئو

حال که نوع تاثیرات و نحوه چگونگی تاثیرات شبکه های اجتماعی بر سئو را بررسی کردیم شاید این سؤال را هم مد نظر قرار داده باشید که چگونه از این بستر مفید استفاده کنید تا از مزایا و تاثیرات آن به خوبی بهره مند شوید ؟
اگر دقت کرده باشید در بحث شبکه های اجتماعی ، بحث مدیریت محتوا هم پیش می آید. درست است ، مدیریت محتوا و شبکه های اجتماعی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند .
چنانچه شما صاحب کسب و کار باشید یا یک وبمستر یا برنامه نویس ، به بحث مدیریت محتوا در شبکه های اجتماع و در وبسایتتان نیاز خواهید داشت. لذا باید این نکته را مد نظر داشته باشید که در هر زمینه ای که سایت خود را ایجاد کرده‌اید ، محتوا و مطالبی بنویسید که :

  1. برای کاربران جذاب باشد
    شیوه نگارش محتوا به صورتی باشد که برای کاربر جذاب باشد ، ممکن است شما مطلبی را بنویسید که جنبه عمومی داشته باشد یا مطلب شما را همه بدانند و جدید نباشد ، در این باب سعی نمایید به نحوی متن خود را نگارش کنید که کاربران جذب شوند و از خواند مطلب شما خسته نشوند
  2.  آنها را کنجکاو کند
    اگر مطلبی که می نویسید به نحوی نگارش شده باشد که کنجکاوی کاربران را برانگیزد و موضوع مناسبی هم باشد ، کاربران بیشتری به آن علاقه مند خواهند شد.
  3.  جدید و بروز باشد
    اگر مطلبی که برای انتشار در وبسایت خود انتخاب می کنید جنبه آموزشی ، معرفی محصول یا … داشته باشد بروز و جدید باشد مطمئن باشید که کاربران را به دنبال خود خواهد کشید. کاربران امروزه به دنبال کشف مطالب جدید هستند و از خواندن مطالب تکراری خسته می شوند و این خسته شدن نتایج منفی به دنبال دارد. در حد ممکن سعی کنید از مطالب بروز و جدید استفاده کنید.
  4.  کپی نباشد
    همانطور که در قسمت سوم ذکر شد کاربران از خواندن مطالب تکراری خسته خواهند شد. اگر شما مطلبی را در سایتی مشاهده می کنید که جدید و خلاقانه یا علمی و مهم است و برایتان جذاب می شود ، سعی کنید به صورت نقل قول و با درج منبع آن را در وبسایت خود بیاورید. در غیر این صورت اگر محتوا و مطلب آن را به اسم سایت خود درج کنید ، ممکن است این ریسک را متحمل بشوید که کاربران و فالور های خود را از دست بدهید و همچنین سئو سایتتان کاهش یابد.
  5.  قابل درک و فهم برای رنج های سنی متفاوت باشد
    اگر شما محتوا و مقاله ای تخصصی و علمی تهیه می کنید سعی کنید تا حد امکان از بیان واژه های دشوار و تخصصی پرهیز کنید و یا آنها در پرانتز یا کوتیشن به همراه توضیح کامل فارسی ذکر کنید . این کار مزایایی دارد از جمله باعث می شود افرادی که در سطح علمی بیسیک قرار دارند و مبتدی هستند بتوانند به راحتی مطالب شما را متوجه شوند.
  6. دارای زمان بندی باشد
    محتواهایی که شما تهیه می کنید ممکن است دارای زمان بندی خاصی باشند به عنوان مثال به صورت هر سه روز یک بار ، یا هر هفته یکبار یا فقط جمعه ها ( ایام خاصی در هفته ) را برای انتشار مطالب مشخص نمایید ، این عمل هم کاربران را به مشتریان وفادار تبدیل می کند و هم کنجکاوی آنها را بر می انگیزد .
    و لذا اگر زمان انتشار آن مناسب باشد کاربران بسیاری آن را مشاهده خواهند کرد. به طور مثال اگر جامعه هدف شما کارمندان باشند می توانید محتوای خود را در ساعات تعطیلی آن ها که حدود ساعت 19 به بعد است منتشر کنید . با این کار آنها زمان کافی خواهند داشت تا محتوا ی شما را ببینند ، لایک کنند و فید بک های لازم را نسبت به آن بدهند.
  7. چکیده و خلاصه بندی
    اگر محتوایی که تولید می کنید به قصد انتشار در شبکه های اجتماعی باشد هر چه کوتاه تر باشد مفید تر واقع می شود. در شبکه های اجتماعی انفجار اطلاعات به میزان زیاد است و اگر محتوای شما طولانی باشد ممکن است کاربر خسته شود و یا اصلاً نگاه نکند . لذا برای جلوگیری از این مورد سعی کنید یک چکیده و خلاصه از متن خود جهت درج در شبکه های اجتماعی تولید کنید و سپس متن کامل آن را در وبسایتتان درج کنید .و لینک کامل آن را در پست شبکه مجازی خود درج کنید.

تجربه ما در رابطه با تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو :

پس نوشتن مقاله دیجی کالا یا بامیلو ، تیم طراحی سایت و بهینه سازی سایت رویال کد اقدام به اشتراک گذاشتن مقاله در شبکه های اجتماعی کرد و پس گذشت چند ساعت کاربران شبکه های اجتماعی ما اقدام به لایک و اشتراک گذاری کردن و در مدت سه روز این مقاله به صفحه اول آمد و توانست در رد های بالا قرار بگیرید و این متد را برای کلمات سخت تری مانند کسب و کار اینترنتی نیز در حال پیاده سازی هستیم و خوشبختانه نتیجه برابر با تجربه قبلی ما دارد. پیشنهاد تیم رویال کد این است که هیچ وقت تاثیر شبکه های اجتماعی را در سئو نادیده نگیرید

تجربه دوم ما در استفاده از شبکه های اجتماعی برای افزایش رتبه در گوگل در رابطه با کلمه طراحی سایت در کرمان و پشتیبانی سایت وردپرسی بود است تیم رویال سئو اقدام به انتشار این دو مقاله در پینترست و فیسبوک منتشر کردیم و سپس اقدام به ایجاد سینگال های مصنوعی مانند لایک ، کامنت و share کرده ایم پس گذشت سه هفته هر دو آن به صفحه یک آمدند و کلمه طراحی سایت در کرمان به خط یک افزایش رتبه داشت

نتیجه گیری در رابطه با تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

اگر بخواهیم نسبت به تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو یک نتیجه کلی گرفته باشیم می توانیم بگوییم : شبکه های مجازی به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم بر سئو سایت تاثیر دارد و فرقی نمی کند که وبسایت شما تخصصی باشد یا علمی یا فرهنگی یا مذهبی ! سعی کنید اولویت فعالیت خود را در شبکه های مجازی لینکدین ، پینترست و توییتر قرار بدهید تا از مزایای بهبود سئو توسط آن ها بهره مند بشوید.
همیشه به خاطر داشته باشید که تعداد انتشار یک مطلب در شبکه های اجتماعی معیار گوگل برای بهبود سئو نیست. بلکه معیار گوگل برای سئو فید بک های کاربران نظیر : کامنت گذاری ، لایک ، بازنشر و … است .
در بحث انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی مدیریت محتوا هم شرط است و صرفاً درج محتوا در شبکه های اجتماعی نمی تواند به تنهایی به بهبود سئو وبسایت شما کمک کند و در نهایت اگر فرصت برای فعالیت در شبکه های اجتماعی را ندارید می توانید از تیم پشتیبانی سایت وردپرسی ما درخواست نمایید تا اشتراک گذاری مقالاتان را در شبکه های اجتماعی اتوماتیک نمایند

خلاصه مقاله

در خصوص تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت بیان این سؤال که چگونه شبکه اجتماعی بر سئو سایت تاثیر می گذارد حائز اهمیت است.شبکه های اجتماعی از مهم ترین عواملی است که می تواند توجه کاربران شما را به سایتتان جلب کند و با توجه به تست های صورت گرفته توسط تیم سئو رویال […]

اگر این مقاله برایتان مفید بود با دوستانان به اشتراک بگذارید:
لینک مقاله کپی شد
پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد

دیدگاه ها
  • فرجام گفت:

    waw
    چه جالب فکر نمیکردم سعو انقد پشت داشته باشه و بزرگ باشه واقعا برای سعو هر کاری ادم کنه هنو جا داره ، مرسی از سایت خوبتون

  • ashkan گفت:

    سلام دو تا سوال تخصصی داشتم
    – چگونه باید ارتباط شبکه اجتماعی را با سایت جز انتخاب اسم مشترک بر قرار کرد؟
    – ایا در کد نویسی صفحه اصلی سایت باید لینک شبکه های اجتماعی را بیاوریم و به چه صورت؟

  • akas bashi گفت:

    پیشنهاد شخصی من به کسب و کارهای اینترنتی این است که نه تنها با نام برند خود در این شبکه ها فعال باشند، بلکه فرهنگی را در شرکت خود جا بیندازند که تک تک کارکنان فعالیت جدی تر را در این شبکه ها دنبال کنند و پیام شرکت را منتقل کنند

  • mostafa گفت:

    وقت بخیر
    به نظرم جا داشت در مقاله بیشتر در مورد سوشال سیگنال توضیح داده شود. اینکه دقیقاً منظور از آن چیست و آیا واقعا لایک، فالو و تعامل (از هر جنسی) تاثیری در سئو سایت خواهد داشت یا نه؟؟ 🙂

  • sara گفت:

    salam khobid 🙂
    خییییلی طولانی نوشتید میشد خلاصه تر هم نوشت بعضی مطالب خیلی قدیمی و ساده بودن که اصلا جای گفتن نداشت نمیدونم چرا نوشته میشن این چیزا توی سایت ها !
    در کل مرسی

  • ali گفت:

    سلام ممنون بابت مقالتون سوال داشتم راجع به اینکه آیا برای بحث دکوراسیون، ساخت شبکه اجتماعی مثل پینترست ایا تاثیر گذار برای رتبه سایت؟ چون به نظرم کمتر در ایران استفاده میشود و کسی صفحه مجازی ما را پیگیری نمیکند. لطفا راهنمایی کنید در ایران بهترین صفحات مجازی برای کسب و کار کدامند ممنون

    • رضا ذوالعلی گفت:

      سلام تاثیر شبکه اجتماعی پینترست بر سئو بسیار زیاد است و محدود بهع مدل کسب و کاری نیست و شما می توانید سیگنال مصنوعی در این شبکه اجتماعی ایجاد کنید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید

  • arad گفت:

    salam
    مطمئناً شبکه های اجتماعی در سئو وب سایت تاثیر دارند. حداقل،… به دلیل بک لینک هایی که از طریق آنها دریافت می شود….

    • رضا ذوالعلی گفت:

      سلام بله حرف شما درست است و به غیر بک لینک محبوبیت شما را بین کاربران به گوگل نمایش می دهد

  • یوسف دلارام گفت:

    سلام بسیار ممنونم از مقاله خوبتان کمک زیادی به ما میکنید خسته نباشید.

  • camal گفت:

    سلام و ممنون
    من یک سوالی داشتم که فکرمو مشغول کرده و ممنون میشوم راهنمائی فرمائید.
    ۱- ساخت شبکه اجتماعی مربوط به کسب و کار مثل ساختنش برای افراد معمولی هست؟

    • رضا ذوالعلی گفت:

      سلام برای کسب و کارتون حتما باید پروفایل بیزینسی بسازید اما تاثیر پروفایل شخصی در سئو بسیار بیشتر است

  • yalda گفت:

    سلام و عرض وقت بخیر سوالی که پیش میاد برای من داشت وبلاگ توی یه سایت فروشگاهی چه تاثیری تویب سعو سایت داره ؟ متشکرم

    • رضا ذوالعلی گفت:

      سلام یلدا خانم ، شما می توانید در بخش وبلاگ سایت فروشگاهی خود اقدام به بازاریابی محتوا نمایید و تقریبا تمامی فروشگاه های اینترنتی دارایی وبلاگ هستند پیشنهاد می کنم حتما به فکر راه اندازی و تقویت بخش وبلاگ سایت خود باشید

  • mohammadf گفت:

    خسته نباشید عرض میکنم واقعا عالی و کاربردی ، فقط گه گداری موضوع ها به حاشیه کشیده میشد توی این مقاله و نکات خیلی ساده و پیش پا افتاده ای بیان میشد ، متشکرم
    موفق باشید

    • رضا ذوالعلی گفت:

      سلام محمد جان ، در اپدیت بعدی مقاله حتما نکات ساده تر و مبتدی را نیز به مقاله اضافه می کنیم دوست عزیز

  • ملیکا جهانی گفت:

    سلام با عرض تشکر و خسته نباشید مقاله بسیار کامل اماده ای دارید اما به صورت تخصصی است لطفا ساده و قابل مفهوم تر ادامه دهید ممنون.

  • کمند واهی گفت:

    سلام اینستاگرام تاثیری بر روی سایت دارد؟؟

  • حامد سلیمی گفت:

    سلام برای تبلیغ کسب و کار دقیقا چه متنی کاربران را جذب میکند ممنونم پاسخگو باشید .

  • سیا پرتو گفت:

    سلام طولانی نوشته اید و بعضی جاها تکراری است و نیازی به گفتن ندارد ولی در کل ممنون.

  • گلبانو خوشدخت گفت:

    سلام میشه یه روش تاثیر گذار برای جلب نظر مشتری پیشنهاد کنید؟

  • سها مهرابی گفت:

    سلام بهتره مقاله تان را جذاب و بروز کنید.

  • وحیدامیری گفت:

    سلام اینا خیلی قدیمی و بیکاربرد شده است و اگر مطالب بروز تری داشته باشید بهتر است با تشکر.

  • احمد صفایی گفت:

    سلام معی دقیق سئو چیست؟؟؟

  • علیرضا اکبری گفت:

    سلام شبکه مجازی چه تاثیری روی سئو ثایت دارد ؟

    • رضا ذوالعلی گفت:

      سلام دوست عزیز ، سوالتون گنگ است و من متوجه سوالتون نشدم اما اگر تاثیر شبکه های اجتماعی روی سئو را می خواهید بدانید در مقاله کامل توضیح داده ایم ، در کل شبکه های اجتماعی به افزایش سرعت ایندکس شما کمک می کنند و اگر تعامل کاربران را نیز دریافت کنید رتبه شما در گوگل بهتر خواهد شد

  • نگین سیاهبان گفت:

    سلام خسته نباشید عالی بود مقاله تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو امیدوام همینطوری باعث پیشرفت ما باشید ممنونم.

  • ثریا احمدی گفت:

    سلام مقاله شما بسیار کامل بود من فقط چند سوال دارم ، به نظر شما محبوبیت و فعالیت در شبکه های اجتماعی می تواند در سئو سایت رستوران تاثیر گذار باشه ؟

    • رضا ذوالعلی گفت:

      سلام خانم احمدی ، بله همانطور که در مقاله گفته شده است محبوبیت در شبکه های اجتماعی می تواند در سئو تمام سایت ها از جمله سئو سایت رستوران تاثیر گذار باشد بنابراین پیشنهاد می کنم برای افزایش رتبه خود در گوگل حتما در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید

  • صالح اکبری گفت:

    سلام شما در مقاله تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو سایت گفتید که برای مارکتینگ در شبکه های اجتماعی سایت باید رسپانسیو باشه ، منظور از رسپانسیو چیست ؟ لطفاً بیشتر توضیح بدید

    • رضا ذوالعلی گفت:

      سلام دوست عزیز رسپانسیو به این معناست که سایت در سایز های و دیوایس های مختلف تغییر شکل دهد و متناسب با آن دیوایس شود
      شما می توانید با مطالعه مقاله رسپانسیو چیست اطلاعات کاملتری در مورد رسپانسیو به دست آورید

  • شهرزاد جانی گفت:

    سلام درصد اشنایی کاربران با محصولات ما در شبکه های مجازی به چه صورت است اگر داعم فعالیت داشته باشیم افزایش میابد؟اگر فعالیت خود را کم کنیم ریزش پیدا میکند؟

    • رضا ذوالعلی گفت:

      سلام دوست عزیز ، درصد میزان آشنایی کاربران با محصولات شما بستگی به نوع عملکرد شما در راستایی تبدیل فالوور به مشتری دارد ، بله فعالیت مکرر و اصولی داشته باشید قطعا محبوبیت شما بین کاربران افزایش خواهد یافت ، پیشنهاد می کنم همیشه فعالیت منظم خود را در شبکه های اجتماعی ادامه دهید

  • سورا گفت:

    سلام خیلی مقالتان تکراریست این چیز ها نیاز به گفتن ندارد و دقیقا همه میدانند.

    • رضا ذوالعلی گفت:

      سلام ، ما تمام تلاشم را می کنیم تا بروزترین اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهیم ، و تقریبا هر ۶ ماه مطالب سایت را اپدیت می کنیم ، امیدوارم این مقاله در اپدیت بعدی نیاز شما را برطرف نمایید

  • بهنوش درخشنده گفت:

    سلام ایا وبلاگ تاثیری روی سایت دارد؟؟

    • رضا ذوالعلی گفت:

      سلام خانم درخشنده ، بله صد درصد تاثیر گذار است ، و مهم ترین عامل موفقیت در سئو و مارکتینگ ، بازاریابی محتوا است که در بخش وبلاگ سایت انجام می شود ، در صورت نیاز به توضیحات بیشتر دارید می توانید از طریق شماره های سایت با تیم مارکتینگ ما ارتباط برقرار نمایید

  • علی حسین زاده گفت:

    مقاله خوبی بود اما خیلی کامل نبود. راستش من فکر میکنم تلگرام هم میتونه توی فرآیند بازاریابی و برندسازی نقش مهمی توی کسب و کارهای آنلاین داشته باشه. درسته که یکمی محیطش بسته هست و افراد نمیتونن خیلی دیده بشن، اما بازم یه گزینه خوب واسه بیزینس های آنلاین محسوب میشه. البته که میشه گفت تلگرام پیامرسان هست و نه شبکه اجتماعی.

    در کل با رویال کد بشدت موافقم. تاثیر شبکه های اجتماعی در سئوی سایت رو اصلا به هیچ وجه نمیشه نادیده گرفت. چرا که علاوه بر ارسال سیگنال به گوگل و اینکه ما فرد معتبری هستیم، باعث شناخته شدن بیشتر بین مردم و جذب مشتری وفادار هم میشه!

  • محمد رمضانی گفت:

    تاثیر شبکه های اجتماعی اوی سئوی سایت، تقریبا ۱۰ برابر چیزی که هست فکر میکنیم. مهم نیست هرکسی چقدر عقیده داره که تاثیر داره یا نه، هرچقدر بهش باور داری، در ۱۰ ضربش کن!

    میخوام اینو بگم که اگه میخواید سایتتون بیاد بالا توی گوگل، بشدت توی سوشال مدیا فعال باشید.

    فیسبوک، توئیتر، لینکدین و اینستاگرام. اینا بشدتتتتتت مهمن. برندسازی که میکنن واستون هیچ، گوگل هم با افزایش فالوراتون میفهمه که شما باارزش و قابل اعتماد هستید و استحقاق این رو دارید که در رتبه های برتر قرار بگیرید!

  • ایوب نادری گفت:

    تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو رو من شخصا خودم درک و تجربه ش کردم و با چشمای خودم دیدم که سایتم با داشتن فعالیت در سوشال مدیا، چقدر تونست پیشرفت بکنه و از خیلی هم رده های خودش جلو بزنه!

    به خصوص اینستاگرام ک واقعا شاهکار بود و از طریق اون کلی تونستم کاربر به سایتم جذب کنم و کلی هم بازدید کننده گرفتم و به برندسازی و افزایش فروشم بشدت کمک کرد!

    البته حتما باید واسش محتوای اختصاصی تولید کنینا !

  • رضا ذوالعلی گفت:

    سلام از انتشار نظر خود ممنونیم